Monday, January 28, 2008

en husmors bekendelser

Jeg har tænkt over, hvilken plads jeg fortsat skal udfylde her i livet. Jeg har brug for, at det jeg laver i min hverdag giver mening, og jeg ønsker at tjene Gud. Selvom jeg er ved at læse på uni, er det når jeg går hjemme og er husmor jeg mærker den største glæde. Kan ikke forklare det, men tror Gud har givet mig lyst og evner til at se det værdifulde i at skabe et hjem. Jeg er i mit es, når jeg står med forklæde på og har valnøddeboller i ovnen, vasketøj i vaskemaskinen og en kost i hånden. Det er min plan at kunne gå endnu mere hjemme i fremtiden, for husmorlivet er altså bare for cool:)

6 comments:

Anonymous said...

Hvor er det godt at høre at du elsker det. Jeg ville aldrig kunne affinde mig med at jeg ikke tjente mine egne penge. Jeg overvejer at læse på handelsskolen, så jeg kan åbne min egen butik eller café. Jeg kan ikke lade mig forsøge af en mand. Men jeg er da glad for at høre, at du har fundet glæde i din nye tilværelse. Desuden at være husmor er til tider også et hårdt job, syntes jeg. Men jeg er jo hellere ikke helt vild med at vaske tøj. Har I fået en større lejlighed eller bor i forsat i den hyggelige hule, jeg besøgte dig i for længe siden?
Nyder at følge emd i dit liv=)
Hilsen Birgithe

Anonymous said...

Hej søde Birgithe..
du er hurtig til at svare:)det lyder da spændende med en butik, så kommer jeg ind og handler:)har du det ellers godt?

Anonymous said...

Vi bor foresten stadig i den lille lejlighed på Violvej 11 i Randers:)

Anonymous said...

Tja cafeen er bare en af mine mange drømme. Jeg vil gerne have udgivet nogle af mine børnbøger, som jeg har skitser på - nogen skal bare redigeres. Men det er lidt kedeligt, så det tager lang tid for mig. Jeg har været på arbejde i weekenden, var til jobsamtale torsdag morgen og fik jobbet. Skal bare arbejde en weekend om måneden i køkkenet på et plejehjem. Jeg læste et eller andet på Michaels blog,om ar hans søster og hendes mand skulle flytte til København. Er det sandt? og hvis ja, hvorfor så? Og hvor? Det kunne være så hyggeligt, hvis I kommer over=) Hilsen Øbropigen

Anonymous said...

Håber det går godt. Jeg r medlem af facebook.com og derinde har soldatermissionens unge også en gruppe side - jeg fandt et billede af Borris kuffen og så tænkte jeg på de skønne minder sammen med dig. Hove er også inde på facebook - sjovt at hun ender 3-4 af mine venner derinde, hvor er verden lille?
Knuz Birgithe

Anonymous said...

Det er da altid godt at have ambitioner for sit liv.